۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۵

حجت الاسلام یعقوبی:

هتك حرمت مرقد صحابه پيامبر اكرم(ص) نشان دهنده عجز و ناتواني دشمنان است

هتك حرمت مرقد صحابه پيامبر اكرم(ص) نشان دهنده عجز و ناتواني دشمنان است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد گفت: هتك حرمت مرقد صحابه بزرگ پيامبر اكرم(ص) توسط وهابيون تكفيري در سوريه نشان دهنده عجز و ناتواني دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به هتك حرمت مرقد و جنازه حجر بن عدي كندي توسط تروريست هاي سوري، ضمن محكوميت شديد اين جنايت وحشيانه اظهار داشت: اين اقدام نشان دهنده عجز و ناتواني وهابيون تكفيري در مقابل مسلمانان اعم از شيعه و سني است.

وي اين اقدام را اوج ناداني انسان هاي به ظاهر مسلمان دانست و افزود: اين افراد از مسلمانان نبوده چرا كه نه اهل سنت و نه شيعيان را قبول دارند و معتقدند تنها كساني مسلمان هستند كه شيعيان را به قتل برسانند و از اين طريق جواز ورود به بهشت دريافت كنند.

حجت الاسلام يعقوبي اضافه كرد: حجر بن عدي در نوجواني به همراه برادرش خدمت رسول خدا رسيد و اسلام آورد و پس از آن نيز همواره پا در ركاب و آماده اجراي دستورات حضرت محمد(ص) و امام علي(ع) بود.

وي گفت: حجر بن عدي در جنگ هاي بزرگي نظير قادسيه و مدائن در زمان پيامبر شركت كرد و پس از وفات پيامبر نيز در ركاب حضرت علي(ع) در سه جنگ بزرگ صفين، جمل و نهروان جنگيد.

خطيب نماز جمعه بجنورد با اشاره به اينكه حجر بن عدي شخصيتي بود كه همواره اهل خیر بود و قدم در مسیر خیر می‌گذاشت، تصريح كرد: به همين دليل نيز به حجرالخیر معروف شده بود و تكفيري هاي سوريه با اين اقدام خود كه با حمايت مالي و تسليحاتي حكام ستمگر كشورهاي عربي حوزه خليج فارس انجام شد، آبروي خود را در بين مسلمين و ديگر ملل جهان بردند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري آغاز ماه رجب، اين ماه را به همراه ماه هاي رمضان و شعبان، از جمله ماه هاي بسيار مهم دانست كه به انجام دعا و نيايش در روزهاي آن تاكيد فراواني شده است.

حجت الاسلام يعقوبي رجب را ماه كاشت، شعبان را ماه داشت و رمضان را ماه برداشت توشه و اندوخته هاي ديني ذكر كرد و اظهار داشت: اگر مي خواهيم در ماه رمضان معنويات و اندوخته هاي الهي خوبي برداشت كنيم مي بايست تلاش و كوشش معنوي خود را از ماه رجب افزايش دهيم.

 

کد خبر 2051396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha